چت GPT چگونه سئو را تغییر می دهد؟
انتشار: خرداد 16، 1402
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

چت GPT چگونه سئو را تغییر می دهد؟


راه اندازی ChatGPT در نوامبر 2022 یک تغییر واقعی بازی برای بازاریابان دیجیتال در سراسر جهان بوده است. متخصصان سئو همچنان در تلاش هستند تا مزایا و قدرت بالقوه این فناوری را کشف کنند.

توانایی تایپ پرس و جوهای جستجو از طریق چت زنده و داشتن محتوای کاملاً و منحصر به فرد نوشته شده، مزایای بسیاری را برای کسانی که به دنبال ایجاد سریع محتوای بیشتر و مقیاس کسب و کار آنلاین خود هستند، ارائه می دهد. وب مسترها همچنین می توانند کدها را سریعتر از دستی تولید کنند و این می تواند برای تکمیل یا جایگزینی توسعه دهندگان استفاده شود.

با این حال، این ممکن است چالش های بیشتری را با افزایش رقابت در سراسر چشم انداز بازاریابی دیجیتال و سؤالاتی در مورد اینکه چگونه نتایج جستجوی Google با افزایش هوش بازاریابی ارتباط برقرار می کند، ایجاد کند.

ما با برخی از کارشناسان صنعت و بازاریابان استارتاپ صحبت می کنیم تا بینش بیشتری در مورد چگونگی تغییر SEO توسط ChatGPT بدست آوریم.

تولید محتوا

برای مصرف کنندگان، توانایی ایجاد محتوای منحصر به فرد و انجام آن تقریباً فوری، شاید بزرگترین مزیت ChatGPT باشد.

اندرو بیکر از تامین مالی استارت آپ Doddler توضیح می دهد: «بسیاری از متخصصان سئو ممکن است در ابتدا شک داشته باشند.

"نوشتن محتوای منحصر به فرد چیزی است که از روز اول به شما القا می شود و هر چیزی که خودکار یا بیش از حد خوب باشد می تواند تاثیر منفی بر سئوی شما داشته باشد."

ریچارد آلن از Divorce Bob می گوید: «اما شواهد اولیه نشان می دهد که ChatGPT سازگار است و محتوایی که تولید می کند منحصربه فرد است و اگر به درستی انجام شود، می تواند رتبه خوبی داشته باشد.

"در حالی که ممکن است تولید 50 صفحه راهنما و پست وبلاگ با کیفیت 6 تا 8 هفته طول بکشد، ChatGPT می تواند این کار را در حدود 3 ساعت انجام دهد."

"ما توانستیم صفحاتی برای بیش از 1600 کد منطقه ای در سراسر ایالات متحده با استفاده از ChatGPT اضافه کنیم - صعود از این کوه بدون هوش مصنوعی دشوار بود یا چیزی نبود که فکر می کردیم انجام دهیم."

هنوز هم نیاز به یک فرد سئوکار مناسب برای تفسیر تعداد مناسب کلمات کلیدی، طول محتوا و سایر قطعات سئو مانند لینک ها و عناوین داخلی است – اما مطمئناً روشی بسیار مقیاس پذیر برای افزایش محتوا ارائه می دهد.

این امکان های بی پایانی را برای هدف گیری کدهای منطقه، زمان ها، مقادیر و سایر کلمات کلیدی طولانی به صورت محلی و اگر می خواهید محصولات خود را در کشورهای مختلف عرضه کنید، ارائه می کند.

استخدام و برون سپاری

برون سپاری محتوا و کد شما برای سالیان متمادی محبوب بوده است، استارت آپ ها و شرکت ها از امثال Fiverr استفاده می کنند و برای تیم های بازاریابی خود به هند و فیلیپین برون سپاری می کنند.

متیو سالیوان از سایت مالی مصرف کننده هارپسی می گوید: «اما با ChatGPT، سؤالاتی در مورد اینکه آیا اصلاً نیاز به استخدام کارکنان محتوا دارید یا خیر وجود دارد.

سال هاست که این سوال وجود دارد که آیا شما نیاز به نویسندگان محتوا دارید یا توسعه دهنده های داخلی، و چرا قیمت های محلی را در خارج از کشور ارزان تر بپردازید، اما امروز این سوال مطرح می شود که آیا اصلاً نیاز به استخدام نویسندگان و توسعه دهندگان دارید؟

این می تواند به این معنا باشد که هزاران نویسنده محتوا ممکن است یک شبه بیکار شوند، اما در عمل، نشانه های اولیه نشان می دهد که اگرچه میلیون ها نفر از ChatGPT استفاده می کنند، اما تعداد آنها به اندازه ای کم است که باعث ایجاد شوک اقتصادی شود و شرکت های سنتی همچنان این رویکرد را ترجیح می دهند. کتابچه راهنمای کاربر، اما چه کسی می داند که آیا نویسندگان پولی از ChatGPT برای انجام کار خود استفاده می کنند؟

نمونه سازی و آزمایش سریع

گاوین کوپر، بنیانگذار Claims Bible، توضیح می دهد: «با فرصت ایجاد محتوا به سرعت، این به ما یک راه هیجان انگیز برای آزمایش و امتحان کردن چیزها داده است. "این بزرگترین بخش سئو است."

"ما توانستیم به سرعت محتوا را جمع آوری کنیم، طرح بندی ها و طرح های مختلف سایت را آزمایش کنیم، یا حتی پلتفرم هایی مانند Wix، Webflow، یا WordPress را با هم مقایسه کنیم و مشخص کنیم که کدامیک در SERP ها بهترین رتبه را دارند. از آنجا، ما توانستیم مقیاس و کسب و کار خود را ایجاد کنیم. "

برای ما، ما توانسته ایم صدها صفحه را برای انواع مختلف ادعاها، اعم از جراحات، بانک ها، خودروسازان و بسیاری موارد دیگر کپی کنیم - و با داشتن ابرداده های ثابت و بک لینک های خوب، توانسته ایم موقعیت های خود را ایمن کنیم. در گوگل و تولید سرنخ با کیفیت.”

تغییرات در SERP های گوگل

اگر تصور کنیم میلیون ها وب سایت از ChatGPT برای عرضه محتوای جدید و توسعه سایت های جدید استفاده می کنند، آیا شاهد نوسانات عظیمی در رتبه بندی در تمام صنایع خواهیم بود؟

به نظر نمی رسد که هنوز اینطور نباشد، زیرا ChatGPT اکنون بیش از 6 ماه است که در حال اجرا است. اما مطمئناً تعجب آور نخواهد بود که برخی از صنایع بسیار آگاه به فناوری مانند امور مالی مصرف کننده، کازینو یا ارزهای دیجیتال گام های بلندی در این زمینه بردارند.

از این رو، ممکن است انتظار داشته باشیم که برخی از مارک های جدید برای برخی از کلمات کلیدی بسیار رقابتی، تقریباً بی هیچ وجه، در صفحه 1 ظاهر شوند، یا اگر مجازات شوند، برخی از سایت ها برنده های اولیه و برخی از کار افتادن های دشوارتر هستند.

شما همچنان به تجربه و دانش سئو نیاز دارید

سئو همیشه در حال تغییر است و شکی نیست که ChatGPT یک تغییر پارادایم و یک روش هیجان انگیز برای انتشار سریع محتوا و تکرار کد ایجاد کرده است و به کسب و کارهای جدید و موجود اجازه می دهد تا سریعتر از همیشه مقیاس شوند.

در حالی که قانون سرانگشتی گوگل مبنی بر اینکه "محتوا پادشاه است" همچنان اعمال می شود، هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند. چگونه متخصصان سئو از این محتوا استفاده می کنند که واقعاً مهم است و چشم انداز سئو را به طور قابل توجهی تغییر می دهد.

اگرچه می توانید محتوا را به سرعت و با استاندارد بالا بنویسید، اما ارزشی ندارد مگر اینکه فناوری و تخصص سئو هوشمند برای پشتیبان گیری از آن را داشته باشد.

درک محتوای مناسب برای ایجاد، تحقیق کلمات کلیدی مناسب، هدف کاربر، ابرداده و معناشناسی بسیار مهم است – و اگر بتوانید آن را با ChatGPT جفت کنید، این می تواند دستور العملی برای موفقیت واقعی سئو باشد.


منبع: https://www.searchenginewatch.com/2023/06/06/how-chat-gpt-is-changing-seo/